چگونه بدون رژیم و ورزش لاغر شویم؟

به گزارش وبلاگ حساب و کتاب، یکی از مهم ترین چالش های پیش روی افرادی که قصد لاغری دارند، رژیم گرفتن است. بسیاری از ما به سختی می توانید در برابر مواد غذایی مورد علاقه مان مقاومت کنیم. خوشبختانه، خبر خوب برای این افراد این است که روش هایی وجود دارند که به یاری آن ها می توان بدون ایجاد تغییر در خورد و خوراک خود، لاغر شد. در ادامه می توانید این روش ها و نکاتی که به لاغری بدون رژیم شما یاری می نمایند را بخوانید.

چگونه بدون رژیم و ورزش لاغر شویم؟

تکنیک ساده برای لاغری بدون رژیم

1. آرام غذا بخوریدبرای صرف یک وعده غذایی خود، مدت زمانی - مثلا 20 دقیقه - معین کنید و حتما غذای خود را ظرف این مدت تناول کنید.

آرام غذا خوردن تاثیر بسیار زیادی بر لاغری شما دارد و بعلاوه باعث می گردد با آگاهی بیشتری غذا را بخورید و لذت بیشتری از آن ببرید.

لقمه های کوچک را در دهان خود قرار دهید و تمام حواستان را معطوف طعم و مزه آنچه می خورید بکنید.

با اینکار به معده خود فرصت کافی برای فراوری هورمون های سیری و ارسال آن ها به مغز را می دهید و در نتیجه ناآگاهانه پرخوری نمی کنید.

2. به مقدار کافی بخوابید
تحقیقات نشان می دهند که اگر فردی یک ساعت بیشتر از حالت معمول خواب شبانه داشته باشد، در نهایت طی یک سال حدود 6 کیلوگرم وزن کم می نماید.

شواهد علمی نشان می دهند که افرادی که کمتر از 7 ساعت در طول شبانه روز می خوابند، بیشتر به پرخوری تمایل دارند. در نتیجه، خوب بخوابید تا لاغری شوید!

3. سبزیجات بیشتری به رژیم غذایی خود بیافزایید
سبزیجات به علت داشتن محتوای فیبر و آب زیاد، به سرعت معده شما را پر می نمایند و دیرتر هم هضم می شوند و بنابراین شما را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارند.

نتیجه این سیری آن است که شما میان وعده های کمتری در طول روز خواهید داشت. ضمن اینکه کالری سبزیجات بسیار کمتر از سایر انواع مواد غذایی است.

برای لاغری بدون رژیم و مصرف فیبر بیشتر روش های زیر را بکار بگیرید:

هر روز میوه بخورید.

تمام حبوبات، جو، گندم و برنج قهوه ای را در رژیم غذایی بگنجانید.

سبزیجات زیادی بخورید.

فیبر موجود در پوست بسیاری از سبزیجات نیز مفید است. زمانی که افراد به طور کامل پوست سبزیجات را می شویند، خوردن آن سالم و آسان است.

4. نوشیدنی های پر پروتئین را نباید فراموش کنید
پروتئین یکی از مواد ضروری برای لاغری و عضله سازی است. شما می توانید به عنوان میان وعده شیک های خوشمزه و خانگی و البته بدون شکر درست کنید و هم تا حدودی سیر شوید و انرژی کسب کنید و هم به لاغری بدون رژیمتان یاری کنید.

لیموناد، شیک های میوه ای تهیه شده با شیرین نماینده های کم کالری و جایگزین قند را می توانید جایگزین نوشیدنی های شیرین و بسیار مضری مثل نوشابه نمایید. 1

5. چای سبز بنوشید
نوشیدن چای سبز می تواند یک استراتژی کاهش وزن نیز باشد. بعضی مطالعات نشان می دهند که می تواند موتور احتراق مصرف کالری را به طور موقت، احتمالا به وسیله فعالیت مواد گیاهی (فوتو شیمیایی) بالا ببرد.
6. آدامس نعناع را محکم بجوید
جویدن آدامس بدون شکر با طعم قوی هنگامی که می خواهید یک میان وعده بخورید.

درست کردن شام بعد از کار، در مهمانی، موقع تماشای تلویزیون و یا گشتن در اینترنت چند سناریوی خطرناک برای تهیه میان وعده هستند.

آدامس با طعم قوی در این زمان حستان را کم می نماید.

7. کمتر گوشت بخورید
خوردن وعده های غذایی گیاهی اغلب یک عادت لاغری گیاه خواران تمایل دارند که مقدار کم تری از گوشت را بخورند.

در حالی که دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد، اما حبوبات ممکن است نقش مهمی بازی نمایند.

برگر لوبیا، سوپ عدس و دیگر غذاهای خوش مزه، غنی از فیبر هستند.

بیشتر آمریکایی ها تنها نیمی از این ماده مغذی مهم را دریافت می نمایند که با کالری کمی سیر نماینده هستند.

8. جشن بگیرید
هنگامی که عادت نوشابه خوردن را از سرتان انداختید یا طول روز را بدون پر خوری رد کردید، خودتان را تشویق کنید.

شما به سبک زندگی لاغری نزدیک شده اید که به افراد یاری می نماید وزن خود را بدون برنامه رژیم غذایی دیوانه وار و یا پیچیده از دست بدهند.

به یک دوستتان تلفن کنید، پدیکور و مانیکور خود را انجام دهید، لباس های نو خریداری کنید - و یا به موقع، یک برش کوچک از چیزکیک بخورید. 2

9. غذاهای ناسالم را جلوی چشم نگذارید
اگر غذاهای ناسالم را جلوی چشم بگذارید، ممکن است با تماشا شان گرسنه­ شوید یا هوس کنید آنها را بخورید.

آنالیز ها نشان می دهد افرادی که غذاهای پرکالری جلوی چشم شان است، نسبت به سایر مردم وزن بیشتری دارند.

پس غذاهای پرکالری را در قفسه­ ها و کمدها بگذارید، تا وقتی گرسنه اید جلوی چشم نباشند.

درعوض غذاهای سالم مثل میوه ها را جایی بگذارید که راحت آنها را ببینید.

10. خوراکی های حاوی فیبر بالا بخورید
خوردن غذاهای فیبردار باعث می­ گردد برای مدت زیادی احساس سیری کنید. نوع خاصی از فیبر که به آن فیبر چسبناک می­ گویند، به لاغری یاری زیادی می­ کند.

این فیبر در تماس با آب به شکل ژل درمی آید و مواد مغذی را جذب می­ کند. به همین دلیل باعث می­ گردد معده دیرتر تخلیه گردد.

فیبر چسبناک فقط در غذاهای گیاهی مانند لوبیا، غلات، جو دوسر، کلم بروکلی، مارچوبه، پرتقال و تخم کتان وجود دارد.

مکمل غذایی گلوکومانان هم سرشار از فیبر چسبناک است.

در پایان اینکه: فیبر چسبناک باعث جذب غذا و کاهش اشتها می­ گردد.

این فیبر به شکل ژلی درمی آید که هضم غذا را کند­تر می­ کند. پس برای لاغری بدون رژیم و ورزش فیبر بخورید.

11. به طور مرتب آب بنوشید
نوشیدن آب باعث می­ گردد کمتر غذا بخورید و درنتیجه لاغر شوید. مخصوصا اگر آب را قبل از وعده­ های غذایی بخورید.

آنالیز ها نشان می دهد نوشیدن 1.5 لیتر آب، تقریبا 1.5 ساعت قبل از خوردن غذا، گرسنگی را کمتر می­ کند. کسانی که قبل از غذا آب می­ خورند، نسبت به بقیه، طی یک دوره 12 هفته ­ای 44% لاغرتر می­ شوند.

در پایان اینکه نوشیدن آب قبل از غذا می ­تواند یاری کند کالری کمتری مصرف کنید. پس به جای نوشیدنی­ های پرشکر، آب بنوشید.

12. نوشیدنی ­ های پرشکر را حذف کنید
شاید بتوان گفت بدترین ماده در رژیم غذایی ما شکر است. نوشیدنی­ های شیرینی مثل نوشابه می­ توانند خطر ابتلا به بیماری­ های زیادی را افزایش بدهند.

نوشیدنی­ ها چون مثل مواد جامد احساس سیری ایجاد نمی­ نمایند، خطرناک هستند و باعث می­ شوند کالری زیادی به واسطه مصرف زیاد آنها دریافت گردد.

حذف این نوشیدنی­ ها می­ تواند در طولانی مدت به افزایش سلامتی­ یاری کند.

حواس تان باشد که نوشابه را با آبمیوه جایگزین نکنید، چون مقدار شکر موجود در آبمیوه هم بالاست.

نوشیدنی­ های جایگزین سالم، آب، قهوه و چای سبز هستند.

در پایان اینکه نوشیدنی ­های پرشکر باعث افزایش وزن و بیماری های زیادی می شوند. مغز به کالری مایعات، به مقدار جامدات واکنش نشان نمی­ دهد و همین باعث می گردد کالری بیشتری مصرف کنید.

13. غذاهای ناسالم را داخل بشقاب قرمز بخورید
یک حقه عجیب برای لاغری بدون رژیم و ورزش این است که از بشقاب قرمز بهره ببرید. حداقل برای فست فودها از این ترفند بهره ببرید.

علت آن هم این است که ما در ناخودآگاه مان رنگ قرمز را به صورت یک علامت هشدار می شناسیم.

در پایان اینکه بشقاب های قرمز می­ توانند یاری نمایند که غذای ناسالم کمتری بخورید.

علتش هم این است که رنگ قرمز باعث ایجاد واکنش توقف در ما می گردد. 3

پی نوشت:

1.www.setare.com

2.www.namnak.com

3.www.chetor.com

منبع: راسخون

به "چگونه بدون رژیم و ورزش لاغر شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بدون رژیم و ورزش لاغر شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید