اگر تمام روز می نشینید، 8 ماده غذایی را حتما بخورید!

به گزارش وبلاگ حساب و کتاب، علاوه بر این اصطلاح سیگاری های تازه به کسانی اطلاق می گردد روزانه بیش از حد استاندارد می نشینند و این یعنی خطر بی تحرکی برابر است با خطر استعمال دخانیات. لازم به ذکر است نشستن طولانی مدت فرایند التهاب را هم در بدن افزایش می دهد.

اگر تمام روز می نشینید، 8 ماده غذایی را حتما بخورید!

علاوه بر این که انجام فعالیت های بدنی به موقع برای کسانی که مجبورند تمام طول روز را در حالت نشسته کار نمایند، لازم است، مصرف بعضی از اقلام غذایی می تواند بعضی از مخاطرات بهداشتی ناشی از این فرایند از جمله التهاب را کم کند:

بذر کتان: یک منبع غنی ضد التهاب حاوی اسیدهای چرب امگا 3 شناخته شده با نامALAاست. مصرف منظم این نوع امگا 3 منجر به افزایش توانایی بدن در سوخت و ساز چربی ها می گردد.

مصرف انواع توت ها: خوردن این میوه ها منجر به کاهش فرایندهای التهابی در بدن می گردد. توت ها حاوی فلاونوئیدهای قدرتمندی به نام آنتوسیانین هستند که منجر به خاموش کردن ژن های التهابی می شوند. علاوه بر این، توت ها حاوی ویتامین ث و رسوراترول هستند که نشان داده شده هر دو منجر به کاهش تاثیرات رادیکال های آزاد در بدن می شوند.

آجیل: انواع آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی شناخته شده با نامALAهستند که منجر به کاهش فرایند التهاب در بدن می شوند. بادام در میان آجیل ها،غنی از ویتامینEاست؛ آنتی اکسیدانی که منجر به حفاظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو (محصول جانبی التهاب) می گردد.

آناناس: ماده قدرتمند التهابی به نام بروملین دارد. برترین مزیت آناناس این است که عوارض جانبی داروهای ضد التهاب را ندارد.

روغن زیتون: این نوع روغن مانند ایبوپروفن به مبارزه با التهاب می رود. مصرف روغن زیتون بعلاوه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را با کاهش وزن موثر کم کند. روغن زیتون یکی از برترین چربی ها برای کنترل وزن است.

زردچوبه: کورکومین موجود در زردچوبه یک ترکیب فعال با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

سیر: آلیسین موجود در سیر منجر به سوخت و ساز موثر قند خون، کنترل سطح چربی و کاهش سطح التهاب در بدن می گردد.

چای سبز: محتوای پلی فنل موجود در چای سبز اکسیر ضد التهابی قوی نسبت به انواع دیگر چای است. چای سبز خاصیت کاهش وزن هم دارد و مصرف منظم آن در کسانی که بیشتر ساعات روز بی تحرک هستند، توصیه می گردد. /

منبع: ایرنا زندگی

به "اگر تمام روز می نشینید، 8 ماده غذایی را حتما بخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر تمام روز می نشینید، 8 ماده غذایی را حتما بخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید